بچه های کامپیوتر دانشگاه آزاد شهرقدس
ما آمده ایم تا از دل خستگی هامان بگوییم و از دل شکستگی هامان
درباره وبلاگ


میثم اویسی دانشجوی نرم افزار(دانشگاه شهرقدس) امیدوارم مطالبی که در این وبلاگ قرار داده میشه باعث بالا رفتن اطلاعاتتون بشه
نويسندگان
یک شنبه 30 بهمن 1389برچسب:زندگی" در" چند" کلام" ,,, ":", :: 23:47 :: نويسنده : میثم اویسی

زندگی در چند کلام ... :



ادامه مطلب ...

 

چگونه یک لپ تاپ مناسب انتخاب کنیم؟
 
چگونه یک لپ تاپ مناسب انتخاب کنیم؟



لپ تاپ های امروزی حتی از قدرتمندترین کامپیوترهای دیروزی نیز قویتر هستند. البته سبکی و زیبایی آن ها را هم نباید نادیده گرفت و به همین دلایل است که بسیاری افراد ترجیج می دهند به جای استفاده از کامپیوتر از یک لپ تاپ استفاده کنند. اگر شما هم به فکر خرید لپ تاپ هستید به نکات زیر توجه کنید:
قدم 1: در مورد کامپیوتر های خانگی اطلاعات کافی داشته باشید چون این اطلاعات حتماً برای انتخاب لپ تاپ به شما کمک می کند.
قدم 2 : لپ تاپ را در مغازه انتخاب کرده و در صورت امکان آن را از بسته بندی خارج کنید. لپ تاپی را انتخاب کنید که مستحکم و بادوام، اما نه سنگین باشد.
قدم 3 : صفحه کلید آن را امتحان کنید. از آنجائیکه هرگز نمی توانید صفحه کلید یک لپ تاپ را عوض کنید باید با آن راحت باشید. آن را روی میز و روی پای خود امتحان کنید.
قدم 4 : بخش های جهت نمایی (مثل صفحه لمسی) را حتماً امتحان کنید چون کارکردن با برخی از آنها بسیار سخت است. شما همیشه می توانید از یک موس خارجی استفاده کنید اما به یاد داشته باشید در صورت جابجایی زیاد استفاده از قطعات خارجی چندان عاقلانه نیست.
قدم 5 : در مورد گرم شدن کامپیوتر همگام استفاده از آن و مقدار این گرما اطمینان حاصل کنید چون استفاده از آن روی پا به این عامل مهم بستگی دارد.
قدم 6: به سایز و وضوح صفحه نمایش دقت کنید. صفحه نمایش های LCD لپ تاپ ها می توانند سایزی بین 13 تا 21 اینچ داشته باشند و وضوح آنها می تواند بین 800x600 پیکسل تا 1600x1200 پیکسل متغیر باشد. هرچه پیکسل صفحه نمایش بیشتر باشد تصاویر روی صفحه نمایش پویاتر خواهد بود. صفحه نمایش را در نورهای مختلف امتحان کنید چون صفحه نمایشی که در نور معمول اتاق بسیار عالی است ممکن است در نور بیشتر یا کمتر بسیار بد باشد.
قدم 7 : لپ تاپی انتخاب کنید که حداقل 2 پورت USB2، و یک پورت Firewire داشته باشد چون به وسیله این پورت ها می توانید به قطعات جانبی مثل دوربین، تلفن یا آی پاد متصل شوید.
قدم 8 : اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما به کارت وایرلس(برای اتصال بی سیم) و بلوتوث مجهز است. چرا که این روزها بسیاری از قطعات جانبی مثل موبایل ها به بلوتوث مجهزند و به این ترتیب ارتباط با آنها آسان خواهد بود.
قدم 9 : مطمئن شوید که لپ تاپ مورد نظر DVD Burner (کپی کننده DVD) دارد به این ترتیب می توانید به راحتی نسخه های پشتیبان از مدارک فایل های موسیقی و عکس های خود را داشته باشید

داستان عکس مشهور مایکروسافت

.:به ادامه مطلب برويد:.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌



ادامه مطلب ...

۹ اختراع عجیب توماس ادیسون !

 توماس ادیسون اختراعات با ارزش بسیاری دارد اما در میان اختراعات او که کمتر از آنها صحبت شده نیز نمونه‌های جالب‌ توجهی به چشم می‌خورند که بعضی ردی از شوخ‌طبعی ذاتی او دارند. از میان این اختراعات عجیب می‌توان به استودیوی سینمایی گردان، آشکارساز روح، اولین خانه‌های بتنی و عروسک آوازه‌خوان اشاره کرد

.:به ادامه مطلب برويد:.



ادامه مطلب ...

مراسم جشن سده زرتشتیان در استان کرمان
 

جشن سَدَه یکی از جشن‌های ایران کهن، بزرگ‌ترین جشن آتش و یکی از کهن‌ترین آیین‌های شناخته شده در ایران باستان است. در این جشن در آغاز شامگاه دهم بهمن‌ماه، همه مردمانِ سرزمین‌های ایرانی بر بلندای کوه‌ها و بام خانه‌ها، آتش‌هایی برمی‌افروخته و هنوز هم کم‌وبیش بر می‌افروزند. مردمان نواحی مختلف در کنار شعله‌های آتش و با توجه به زبان و فرهنگ خود، سرودها و ترانه‌های گوناگونی را خوانده و آرزوی رفتن سرما و آمدن گرما را می‌کنند. همچنین در برخی نواحی، به جشن‌خوانی، بازی‌ها و نمایش‌های دسته‌جمعی نیز می‌پردازند. جشن سَدَه همه ساله 50 روز قبل از عید نوروز که از دیگر اعیاد ایران باستان است، برگزار می شود و با برافروختن این آتش دل زمین گرم می شود و زمستان کم کم جای خود را به بهار می دهد.

در مراسم جشن سَدَه موبدان زرتشتی با پوشیدن لباس سفید و خواندن سروده های خاص و دعاهایی از اوستا چندین بار به دور هیزمها می چرخند و درنهایت یکی از موبدان با لاله بزرگی که در آن آتش افروخته شده است هیزمها را به آتش می کشد. زرتشتیان معتقدند در این روز آتش خلق شده است، این روایت در شاهنامه نیز آمده است به این گونه که، هوشنگ پادشاه ایران در بیابانی با ماری بزرگ روبرو شد و با پرتاب سنگ مار را فراری داد اما به دلیل برخورد این سنگ به سنگ دیگر جرقه ای زده شد و آتش به وجود آمد.

جشن سَدَه در کرمان بزرگترین جشن سَدَه زرتشتیان در ایران است که مطابق آئین های کهن زرتشتیان انجام می شود، این جشن در برخی نقاط دیگر از جمله در استان یزد نیز برگزار می شود. تصاویر زیر مربوط به برگزاری مراسم جشن سَدَه زرتشتیان در عصر روز شنبه (9 بهمن 89) در استان کرمان می باشد. آئین جشن سَدَه در شهر کرمان همه ساله با شکوهی خاص در باغچه بداغ آباد شهر کرمان با حضور زرتشتیان از سراسر کشور برگزار می شود در این آئین پس از انجام مراسم های خاص انبوهی از هیزم به آتش کشیده می شود.

.:براي ديدن تصاوير به ادامه مطلب برويد:.
 



ادامه مطلب ...
شنبه 23 بهمن 1389برچسب:, :: 17:59 :: نويسنده : میثم اویسی

دلم میخواد



ادامه مطلب ...
شنبه 23 بهمن 1389برچسب:, :: 1:4 :: نويسنده : میثم اویسی

همه ما پنهانی و در نهان، دل گفته هایی با خدا داریم، کسی از آن خبر ندارد و خود می گوییم و خدا شنونده است. آنچه در این ایمیل می خوانید بخشی هایی از گفتگوهای "من وشما"، با خداست:
همان خدا، همان خدای فراموش شده ای که به گاه بی كسی و درماندگی سراغش را می گیریم ...
همان كه هیچگاه ما را از یاد نمی‌برد!



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 21 بهمن 1389برچسب:, :: 18:55 :: نويسنده : میثم اویسی

 

راه های رسیدن به معشوقه در هر کشور

 



ادامه مطلب ...

وقتی کسی را دوست دارید



ادامه مطلب ...
دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:, :: 1:15 :: نويسنده : میثم اویسی

حتما بخونید

(خیلی قشنگه)



ادامه مطلب ...

تا آخرین فصل باران منتظرت می‌مانم



ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 بهمن 1389برچسب:«عاشقی" جرم" قشنگی" ست"», :: 22:13 :: نويسنده : میثم اویسی

«عاشقی جرم قشنگی ست»



ادامه مطلب ...

چقدر زیرآب زن پیدا میشه



ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 بهمن 1389برچسب:گونه" شناسی" انواع" زنان", :: 17:17 :: نويسنده : میثم اویسی

گونه شناسی انواع زنان
درضمن همین جا اگر کسی فکر می کند توهینی به اوشده است همین جا از او عذرخواهی می کنم. این فقط شوخی است

 



ادامه مطلب ...
شنبه 9 بهمن 1389برچسب:چر"ا قوز "می کنیم"؟؟؟", :: 22:41 :: نويسنده : میثم اویسی

چرا قوز می کنیم؟؟؟



ادامه مطلب ...
جمعه 8 بهمن 1389برچسب:, :: 20:12 :: نويسنده : میثم اویسی

نقاشی 3 بعدی

نگاه کن تا بفهمی هنر یعنی چی!!!



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:, :: 12:7 :: نويسنده : میثم اویسی

دانشجو کیست؟؟؟



ادامه مطلب ...

فرهنگ لغات دانشجویی (طنز)



ادامه مطلب ...